Zabawy językowe

Dzieci mające systematyczny kontakt z językiem obcym we wczesnym dzieciństwie (pomiędzy 1 a 6 rokiem życia) poznają ten język jako drugi język tak jak ojczysty.

Zabawy z językiem angielskim w naszej grupie żłobkowej maja formę spotkań, podczas których dzieci w naturalny sposób osłuchują się z językiem. Używamy pojedynczych słów, krótkich zwrotów, piosenek popartych obrazami lub gestem i mimiką.

W codziennych zabawach z językiem obcym:

  • naukę rozpoczynamy od kręgu zainteresowań dziecka (rodzina, zabawki, zwierzęta…);
  • używamy pomocy dydaktycznych (plansz, modeli, zabawek i prawdziwych przedmiotów), które wspomagają konkretne zapamiętywanie;
  • wypowiedzi akcentujemy mimiką i gestem;
  • stosujemy częste (chóralne) powtarzanie – małe dzieci zapamiętują bardzo szybko, ale równie szybko zapominają;
  • wprowadzamy dynamikę – tempo zabaw i powtórzeń skłania dzieci do aktywności;
  • stosujemy metody wielozmysłowe– im więcej zmysłów jest zaangażowanych w poznawanie nowych rzeczy, wyrazów i zwrotów, tym wyraźniejszy pozostaje ślad pamięciowy.