Dzieci mające systematyczny kontakt z językiem obcym we wczesnym dzieciństwie (pomiędzy 1 a 6 rokiem życia) poznają ten język jako drugi język tak jak ojczysty.
Zabawy z językiem angielskim w naszej grupie żłobkowej maja formę spotkań, podczas których dzieci w naturalny sposób osłuchują się z językiem. Używamy pojedynczych słów, krótkich zwrotów, piosenek popartych obrazami lub gestem i mimiką.
W codziennych zabawach z językiem obcym:
- naukę rozpoczynamy od kręgu zainteresowań dziecka (rodzina, zabawki, zwierzęta…);
- używamy pomocy dydaktycznych (plansz, modeli, zabawek i prawdziwych przedmiotów), które wspomagają konkretne zapamiętywanie;
- wypowiedzi akcentujemy mimiką i gestem;
- stosujemy częste (chóralne) powtarzanie – małe dzieci zapamiętują bardzo szybko, ale równie szybko zapominają;
- wprowadzamy dynamikę – tempo zabaw i powtórzeń skłania dzieci do aktywności;
- stosujemy metody wielozmysłowe– im więcej zmysłów jest zaangażowanych w poznawanie nowych rzeczy, wyrazów i zwrotów, tym wyraźniejszy pozostaje ślad pamięciowy.