To metoda, którą opracował dr Paul Dennison. Dzięki wielu doświadczeniom i wnikliwym badaniom doszedł on do wniosku, że istnieją ruchy i ćwiczenia, które przynoszą korzyść każdemu uczestnikowi. Ćwiczenia te przynoszą efekty w postaci poprawy koncentracji na zadaniach, poprawy koordynacji wzrokowo-ruchowej, poprawy różnych umiejętności szkolnych (wysławiania się, czytania, liczenia, zapamiętywania cyfr, pisania), zwiększania zdolności manualnych, uaktywniania lewej półkuli mózgu, synchronizacji współpracy obu półkul mózgowych. Ćwiczenia te usuwają zmęczenie, odprężają i relaksują.
Celem ćwiczeń jest:
- Koordynacja pracy narządu wzroku
- Zwiększenie ruchliwości gałek ocznych
- Pobudzenie pracy kory mózgowej
- Poprawa koncentracji
- Zsynchronizowanie pracy obydwu półkul mózgowych
- Usprawnienie koordynacji lewej i prawej strony ciała
- Wzmacnianie zmysłu wzroku i słuchu
- Ułatwianie opanowywania materiału i jego późniejszego odtwarzania
- Rozluźnienie mięśni, odprężenie